FANDOM

Sacagawea (1788-22 décembre 1812), dont le visage figure sur certaines pièces d'un dollar américain, était une Amérindienne de la tribu des Shoshones. À 11 ans, elle fut enlevée par les Hidatsas, ennemis des Shoshones, et vécut avec eux en tant qu'esclave. Elle fut ensuite vendue à l'âge de 13 ans à Toussaint Charbonneau, un trappeur canadien français qui l'épousa. Son mari fut embauché comme interprète par Meriwether Lewis et William Clark pour leur expédition. Cette expédition, connue sous le nom de « expédition Lewis et Clark », est la première expédition américaine à avoir traversé le continent nord-américain jusqu'à l'océan Pacifique. La connaissance de Sacagawea des peuples et des milieux traversés assura pour une grande partie le succès de l’expédition.

Modèle:Infobox Celebrity Kevin Patrick Smith (born August 2, 1970[1]) is an American screenwriter, film director and the founder of View Askew Productions. He is also known as a comic book writer and actor. Smith's movies often take place in his home state of New Jersey. The movies are filled with pop culture references. Many of the references are about comic books and the Star Wars movies. They often take place in the View Askewniverse.

Personal lifeModifier

Smith was born in Red Bank, New Jersey to Grace and Donald Smith. He has an older sister, Virginia, and an older brother, Donald Jr. Smith was raised in the Catholic religion.[2] He went to Henry Hudson Regional High School in Highlands, The New School for Social Research New York and the Vancouver Film School. Smith studied making movies but dropped out halfway through his studies. Smith is married to Jennifer Schwalbach Smith. They have a daughter, Harley Quinn Smith, born in 1999. He named his daughter after the character from Batman: The Animated Series.[3]

FilmographyModifier

EditorModifier

Music videosModifier

References Modifier

Modèle:Reflist

  1. hollywood.com
  2. Modèle:Cite web
  3. Modèle:Cite web

Other websites Modifier

Modèle:Wikiquote-en

Modèle:BD

Sur le réseau FANDOM

Wiki au hasard